Nieuws

Qconcepts presenteert nieuwe merk: het draait om toewijding

3 min lezen

Redactie

Redactie  -  maandag 17 mei 2021

Accountancy- en advieskantoor Qconcepts presenteert haar nieuwe merk. De rebranding was een logische stap voor de organisatie, die vorig jaar 10 jaar bestond. In die jaren maakte Qconcepts zich een aanpak eigen met toewijding voor professionals, klanten en de maatschappij. Deze boodschap is vastgelegd in de nieuwe pay-off: ‘Dedicated accountants and financial advisors’. De naam van de organisatie, gebaseerd op de Q van Quality, blijft gelijk.

Tien jaar na de oprichting van het accountancy- en advieskantoor was het tijd voor een opfrissing. Cor Pijnenburg, medeoprichter en partner Qconcepts: “In 2010 begonnen we met drie accountants een nieuw kantoor. We hadden één streven: we gingen het anders doen dan andere kantoren. Meer transparantie, betere communicatie, informeler contact, meer senioriteit en meer focus op het welzijn van professionals. Dat alles vanuit ons kwaliteitsstreven. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 125 senior professionals, 5 kantoren en meer dan 1000 klanten in diverse sectorspecialisaties in zowel financieel advies als accountancy. We zijn trots op de groei die we hebben bereikt in deze jaren.”

Samen

Het jubileum werd benut om samen met alle professionals het merk Qconcepts voor de komende jaren vorm te geven. Pijnenburg: “Onze mensen zijn autonoom, ondernemend en betrokken. Ze voelen zich trots onderdeel van Qconcepts. Daarom was het een logische keuze om ons team te betrekken bij de strategie voor de komende jaren. In vele gesprekken en brainstormsessies onderzochten we wat een Q’er écht een Q’er maakt. Samen kwamen we tot de kern: we hebben liefde voor het vak. We willen hoge kwaliteit leveren en een goede band opbouwen met onze relaties. En dat doen we met elkaar, als team. Deze houding laat zich samenvatten in de term dedication. Wij Q’ers zijn dedicated.”

Dedication betekent voor ons grote betrokkenheid bij ons mensen, onze klanten en het vak. Onze klanten mogen rekenen op ervaren en betrokken professionals. Onze mensen mogen erop rekenen dat zij centraal staan en kunnen werken zoals ze willen. Wij dragen aan het vak bij door actief kennis en inzichten te delen, en door mensen voor het vak te behouden.

Duidelijkheid per doelgroep

Binnen het vernieuwde Qconcepts is gekozen voor een splitsing tussen de doelgroepen arbeidsmarkt, accountancy en advies. Dit uit zich in de communicatie in drie huisstijlen en drie websites. Pijnenburg: “We splitsen onze dienstverlening om onze omgeving duidelijkheid te bieden: al onze professionals zijn dedicated. Maar er is duidelijk onderscheid tussen onze dienstverlening voor accountancy en advies.”

Mensen en klanten centraal

Pijnenburg: “In ons nieuwe merk maken we expliciet zichtbaar wat voor ons intern al vanaf het ontstaan van ons kantoor geldt: onze klanten en onze professionals staan centraal. Zij zijn namelijk degenen die Qconcepts maken tot wat ze is. Wij vinden het belangrijk dat onze mensen werken op een manier die bij hen past, zich blijven ontwikkelen en dat zij een goede werk/privébalans houden. Je hoeft geen 60 uur te werken om een goede professional te zijn. Deze aanpak is goed voor onze mensen, én goed voor onze klanten. Onze klanten werken hierdoor namelijk samen met stabiele teams vol betrokken en ervaren professionals.”

Relevantie

Op 18 mei start een landelijke campagne om het vernieuwde Qconcepts onder de aandacht te brengen. Pijnenburg: “De financiële sector staat voor een uitdaging. We zagen de afgelopen vijf jaar maar liefst 25% van de accountancykantoren stoppen met wettelijke controles, en zien steeds meer goede professionals het vak verlaten door werkdruk en onvrede. Wij zijn ervan overtuigd dat dit anders kan en dat onze aanpak daarvoor werkt.”

In de campagne beschrijft Qconcepts wat ‘toewijding’ betekent en hoe dit de onze sector verder kan helpen. Laat je inspireren door deze aanpak. Lees de visie van Qconcepts hier.

Over Qconcepts

Qconcepts bestaat ruim tien jaar. Vanaf dag één durven we anders te zijn. We vertalen dit nog altijd naar een aanpak waarin toewijding centraal staat. En het werkt. Onze autonome groei is het bewijs. Al acht jaar op rij is Qconcepts winnaar van de FD Gazellen award. Wij zijn de sterkste groeier van alle audit kantoren in Nederland en staan nu in de top 20 met toonaangevende klanten in de sectoren: MKB+, healthcare, woningcorporaties, non-profit en banking & investments.

Inmiddels werken ruim 125 ondernemende accountants en financieel adviseurs van Qconcepts vanuit vijf vestigingen voor meer dan duizend nationale en internationale opdrachtgevers.
Wij staan voor dedication. Aan professionals, klanten en de maatschappij. Dat is waar het om draait.

Meer weten?

Voor meer informatie over Qconcepts kunt u contact opnemen op met Cor Pijnenburg (medeoprichter en partner) via cor.pijnenburg@qconcepts.nl / +31 6 14373448, of met Anouk de Bresser (communicatieadviseur) via anouk.de.bresser@qconcepts.nl / +31 6 57708917.
Ook kunt u de volgende websites raadplegen:

Redactie
Redactie

Bij Qconcepts vinden we het belangrijk om onze kennis te delen. Daarom schrijven onze Q'ers regelmatig een blog over de sector waarin zij actief zijn of actuele wet- en regelgeving.

Mail Redactie
Blijf in ontwikkeling met ons